Núm. visites

Estadisticas y contadores web gratis
Estadisticas Gratis

Pels visitants d'aquest bloquet

........ Benvingut a l'espai dels gossets!!! espero que passis una bona estona navegant per aquí!!! Els teus pensaments i les teves emocions configuren la teva vida!!!.....

12 de novembre del 2010

La Vellesa dels gossets - curiositats-



Avui llegia un article de la vellesa dels gossos!!! explicava com a poc a poc van perden facultats. Normalment van perden la vista (tenen ceguera i catarates), l'oïda i per últim el gus i l'olfacte.

Però pensant amb el meu dandisuelo m'han vingut al cap més detalls de la vellesa d'un gos.


______________________________________

Bé, sobre la vellesa podria parlar des de la meva experiència ja què el Dandi va viure fins als 17 anys i vaig poder viure de primera mà aquests símptomes.

Explicaré el seu cas determinat per a què us feu una idea i sobretot perquè si teniu la gran sort de poder conviure amb el vostre gos tants anys no se us faci estrany tot això.
1.- L'oïda

Al dandi li va passar però no se li notava gaire ja què son animals de costums i no se'n feia de tenir poca oïda. Sobretot se li notava a casa ja què quan trucaven a la porta ja no marxava correns i no estava pendent dels sorolls. Per culpa d'això es tornen més "porucs" no els hi agrada estar sols i la mínima que no et veuen es preocupen.

2.- La vista

Tenia catarates però això tampoc li va aportar cap problema; els últims anys sempre el portava per les mateixes zones per passejar i això feia que tingués confiança suficient per no notar-se malament.
3.- Olfacte

Aquest és el que més canvis va patir!!! Al perdre l'olfacte feia que és parés a tots els llocs que podia i semblava com si no hagués passat mai per allí!!! era impressionant de veure perquè no es cansava d'olorar (i simplement era que li costava)

Me'n recordo que sempre li deia "vingaaaaaaaaaaa va pesat" perqùe no en tenia mai prou!! i això solament ho va fer als últims anys; una volta que normalment la feia en 10 minuts li costava el doble simplement perquè es parava moltíssim per olorar.

4.- Caminar

L'últim any ja les passejades eren més lentes; el seu ritme era tranquil, sense presses!! sempre anava al darrera (cosa que no havia fet mai)

5.- Cadera

El dandi estava saníssim però la cadera li va començar a fallar!!!!! li costava aixecar-se del terra; li relliscaven les potetes!! al principi em pensava que era culpa de les ungletes o del terra però després vaig veure que era tot en general.

Primer li vaig comprar uns mitjonets per tal de què no rellisqués; semblava que funcionés però després vaig veure que realment era que li mancava força per aixecar-se!!!!!!

6.- L'alè

Quan es fan grans els hi fa pudor l'alè!!! això no ho sabia fins que ho vaig descobrir amb el dandi; al principi em pensava que era perquè li tocava banyar-lo però després vaig veure que sempre li feia una mica de pudor l'alè

7.- Arcades (com si vulgués vomitar)

Això era molt curiós!!! quan estava dormint a la nit i es despertava massa ràpid, sentia uns sorolls estranys, eren arcades com si vulgués vomitar. Després d'analitzar-lo molts dies seguits vaig descobrir que ai`xo solament ho feia quan es despertava de la migdiada i quan es despertava a mitja nit.
No sé si té algun nom tècnic aquestes coses però si que sé què és normal.

Un dia parlant amb GloriaAnimals li vaig comentar com una cosa curiosa i em va dir que al Nas (el seu bobtail) també li passava!! i vam deduir que això era la vellesa dels gossos.

8.- Pipi
I aquest punt també és lògic i normal, és com les persones que ja no s'aguanten.

El dandi sempre el treia 3 cops al dia però els últims dos anys sempre el treia 4 cops al dia i algun cop 5 depenen de les seves necessitats. Ell sempre s'aguantava i mai es feia res a casa però el que si que li vam notar l'últim any era que se li escapaven gotetes (era molt poca cosa)

si veus que això li passa al teu gosset, li pots comprar unes calcetes tipo gassa que venen a les farmàcies i que van molt bé.

9.- Els nens
Aquest punt em fa molta gràcia perquè al dandi li encantaven els nens i jugar amb ells però els últims anys no volia saber res d'ells; el dia que venien els meus nebots es posava nerviós i mira que ningú li deia res però ell solament em buscava a mi o a la meva mare.
Es tornen com les persones, els hi moltesta tot!!


10.- La mirada

Aquesta també és curiosa perquè els hi canvia una mica; al dandi se li va posar una mirada tristona i no la tenia així (semblava com si digués "els anys em pesen" )

11.- La pell/ Pel

El dandi tenia molt de pel (semblava llana) però els últims anys ja no en tenia tant, l'havia ant perdent!! els gosses d'aigua el que tenen de bó es que no deixen pel!! me'n recordo quan el potava a la pelu, Gloria em deia "ostressss a veure si el deixarem sense pel" però tenia un pel fort i li tornava a sortir.

Això si, vaig observar que li van sortir moltes taquetes pigmentàries de la pell(.
___________________________________


I crec que no em surt res més!! deu ni do la llista que ha sortit!!!!!!!

Però el més important es que mengin!!!!!!! el Dandi no va perdre mai la gana i això és el més important i sobretot no l'has de tractar en pena ni amb tristesa perquè la teva energia la noten.

De fet, quan m'analitzo a mi mateixa, mai vaig tractar al dandi amb tristesa!!! sempre tenia una energia positiva i em sentia orgullosa d'ell i de la seva vellesa perquè estava molt fort i alegre!!! amb ell no vaig perdre mai el positivisme, el tractar-lo com sempre i crec que va funcionar.

Ell l'alegria no la va perdre mai i això és molt important per un gosset!!!!!!


P.D.: per a què vegis la diferència; la primer afoto és del gener del 2010 i les altres dos son de l'abril del 2005!!!!!!!!!! ho notes???

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada