Núm. visites

Estadisticas y contadores web gratis
Estadisticas Gratis

Pels visitants d'aquest bloquet

........ Benvingut a l'espai dels gossets!!! espero que passis una bona estona navegant per aquí!!! Els teus pensaments i les teves emocions configuren la teva vida!!!.....

21 de setembre del 2012

Exercici de Rastreig!! ejercicio de rastreo!! - beagles -

Els beagles son gossets amb un sentit de l'olfacte molt desenvolupat!!!!!  s/ vaig llegir tenen aquest sentit 300 cops més que altres gossets!!!!!!!!!

Els hi encanta seguir el rastre d'altres animals o d'olors fortes!! Els exercicis de rastreig els hi va molt bé ja què és concentren moltíssim i això fa que estiguin molt motivats.

Hem de pensar que els gossets quan fan exercicis de motivació també es cansen molt!! tot el que sigui motivació i concentració els hi va molt bé; ho podríem comparar amb l'exercici físic!! tot contribueix al seu equilibri.

La Noa des de ben petita que li faig i sempre que sortim a la muntanya ho practiquem amb les seves "xuxes".
_________________________

Per poder fer-ho, hem de fer un seguit d'exercicis graduals i després el resultat final és molt guapo!!


Abans de començar a practicar, hem de pensar amb les paraules que li ensenyarem al nostre gosset per tal de practicar exercicis.
Per exemple, ordres com "sentat" "quiet" "busca" "molt bé" "prou" "ja ta"

1.- El gosset ha de saber les ordres de "sentat" o "quiet" per a què entengui que s'ha de quedar amb un lloc mentre tu t'estàs movent.

2n.- l'odre de "buscar". que sapigui que quan li dius aquesta paraula, ell s'ha de posar a buscar la "xuxe" o l'objecte que tu vulguis.

Abans de fer l'exercici complert, primer li has d'ensenyar a fer per separat. Primer li ensenyes a estar quiet amb un lloc mentre tu estàs en moviment i després el crides  per a què vingui al teu costat.

Després li tires la xuxe al seu davant i li dius l'ordre "busca" i ell entendrà que cap cop que li dius "busca" es perquè li tires l'objecte per anar a buscar-lo i el premi és menjar-se'l!! jejeje

3r.- al principi li repetiràs molts cops la paraula "busca" per motivar-lo a què ho busqui però com menys cops li diguis més bé ho estaràs fent.

4t.- quan hagi trobat la "xuxe" li has de dir un "molt bé" amb alegria per a què entengui que l'exercici l'ha fet molt bé i què estàs molt content per tal i com ho ha fet.

5è. Sempre és bó dir alguna paraula per dir-li que ja ha acabat l'exercici! jo sempre li dic "ja ta" i ella sap que quan dic aq paraula ja no li tiraré més premis per buscar-los.

Com què ara ja en sap molt, he afegit l'odre de la mà!!!!!!!  la faig estar quieta al lloc mentre jo me'n vaig uns metres ben lluny, mentre estic caminant ja tiro la "xuxe" i quan arribo al lloc q crec ideal, em paro i em poso amb el braç cap a dalt i al cap d'uns segons quan el baixo, ella ja sap que comença el joc!!!!!!!!

Aquest part m'agrada perquè això va molt bé en cas de què hi hagi molt soroll o simplement no et posis molt lluny i no et senti bé!!!!!!! el contacte visual també va molt bé. (aq exercici el vaig veure amb un capítol d'aq q va grabar el cesar aquí a spanishhhhh!!)

Aquí us deixo el primer vídeo que es veu la noa buscant però no veieu les ordres visuals meves!!!!!!!

Aquest exercici el pots fer amb el que tu vulguis!! amb les "xuxes", amb un juguet seu amb els pals o pinyes que et trobis per la muntanya etc!!!!!!!!

Dia 16.09.12
 

Aquest segon, li vaig dir a la meva amiga que em gravés per a què es vegi l'exercici del braç!!!!!!!!

 Dia 18.09.12
 

ahhhhhhhhhhh i sobretot recodar que han de ser exercicis curts de temps perquè ells s'avorreixen ràpid de les coses!!  hi hauran dies que estaran més motivats i alters que no!!! simplement es captar la seva energia d'aquell dia!!

per exemple, aq últim vídeo la noa no estava massa motivada! ja portàvem una hora caminant i la seva energia era molt més baixa.




Nota: tots aquests consells son la meva experiència amb la noa, no sóc cap professional!! simplement sóc una aficionada 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada